onsdag 21 november 2012

Tålamod!

Har jag sagt att Stella varit trotsig förr? - Tar tillbaka det! NU vet jag vad trots är..... det visste jag inte för några veckor sen.

Stella säger "NÄ" till allt och skakar på huvudet.. försöker någon ta något hon har blir det världskrig, får hon inte det hon vill ha blir det skrik och grin, sitter jag eller Johan på fel ställe (där hon ska sitta/stå/ligga) blir hon galen... och ja jag kan hålla på en stund till.... 

Vad detta beror på vet jag ej men jag hoppas det går över fort!!! Det här har alltså pågått i några dagar. 

Jaja trots denna "trotsperiod" så är hon ju världens bästa unge och hon har börjat säga så mycket ord och verkligen prata, dock har jag ingen aning om vad hon säger, men hon har ju aldrig riktigt visat intresse för att testa ord förut, men nu ploppar det upp hela tiden. Det senaste är "kissa", sitta på pottan och säga kissa, eller säga kissa när som helst för den delen. Andra ord just nu (som kommit och gått) är "tack", "pappa" (alla är pappa, t.o.m. jag), "titta", "gosa", "tutte", "dääär", "däj" (som betyder dig), "hej"! 

Hon vet var allt sitter på kroppen och pekar stolt när vi frågar, huvud, hår, näsa, öra, mun, tänder, mage, hand, fot, rumpa! Ögat däremot vettetusan vart de sitter!

Gör sen ett tag tillbaka alla rörelser i "imse vimse spindel" och andra rörelser till låtar som blinka lilla stjärna, en kulen natt, med mera! Dock gör hon imse vimse spindel bäst och utan att titta på någon annan, räcker med att vi sjunger :) Så duktig så ;) 

Nä hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar