tisdag 12 juni 2012

Fascinerad!

Jag slutar då aldrig fascineras av vår dotter! Jag tycker hon är så duktig. På senaste tiden har hon fått sån koll på det mesta. Hon verkligen busar med oss, hon kastar saker från vagnen tittar på mig och tokflinar, hon vet precis vad hon får och inte får göra, när hon är på väg upp i sängen tittar hon på mig, flinar lurigt och skyndar sig upp.... Jäkla tokunge! I lekparken tar hon sig alltid fram till de andra barnen, ålder spelar ingen roll, hon vill titta på dom, känna lite och prata! Djur är hon helt tokig i, speciellt hundar, hon skriker rakt ut! Ibland hör vi henne sitta och prata för sig själv och småskratta lite efteråt, precis som att hon hört oss göra så. 

Hennes nya bokstav är just nu bokstaven v, hon säger vov, vo vo, va va och hon har sagt titta tre gånger! Snart han hon rabblat alla bokstäver i alfabetet. Stella lägger sina bollar i olika lådor, tar upp dom igen och ger dom till oss när vi säger tack, så gör hon om och om igen. Hon ska skjutsa alla sin gosedjur på sin gåvagn, idag blev jag så full av skratt när jag såg henne hålla på, hennes hund ramlade av hela tiden men till slut fick hon den att ligga still, synd jag inte fick det på film, galet sött! 

Det är ju helt underbart att se utvecklingen, tål att sägas än en gång! Ni som har småfolk hemma vet säkert precis vad jag pratar om, ni känner säkert igen mycket av det jag skriver. Visst vill man bara äta upp dom ibland? Tokungarna! 

Klicka på länken:

En film från idag, roligt att hon går, mindre roligt att hon blir hysterisk när hon måste sitta i vagnen igen, helst skulle hon gått hela vägen från stan till Brynäs. Men då hade vi nog inte varit hemma ännu.... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar