måndag 3 september 2012

Förskolan!

Dag 1 på förskolan gick bra, det var väl inte så mycket som kunde gå dåligt heller då vi bara var där och kikade runt i en timme eller så. Stella utforskade varje liten vrå på förskolan och kollade även in barnen och fröknarna. Tror allt fick toppbetyg av henne :)

Förskolan verkar jättebra, bra fröknar och fina stora lokaler, lagomt mycket leksaker och en fin stor uteplats/lekplats! Det enda jag egentligen funderar lite på är då det är dags att sova middag! Stella har så länge jag kan minnas sovit middag ute eller inne i sin vagn. Nu ska alla 16(!!!) barnen sova i ett rum med stora mjuka madrasser på golvet.. De sover kl 12 efter lunchen och jag tror att de flesta barnen är så slut då så de somnar men det ska bli intressant att se om Stella kan somna i ett rum fullt av barn :p Haha herregud! Jag återkommer mer om det senare! 

Hur som helst tänkte jag att jag testar väl att lägga Stella i sin egen säng idag då, lika bra att börja testa lite tänkte jag. Hon somnade direkt... så ett steg i rätt riktning! :)

Lite skeptisk tjej på väg till dagis :)

<3

Stella och hennes kompis Tuvalie lekte med vattnet och skrattade så de kiknade! Sött!





1 kommentar:

  1. Ada slocknade i famnen på en personal första egna dagen! Trodde aldrig det var möjligt, men helt annat gäller visst där än här för de små :)

    SvaraRadera