torsdag 6 september 2012

Torsdag!

Hej och hå!
Idag var Stella själv på förskolan från kl 9.30 till 11.30! Hon blev ledsen när jag gick men det hade gått över på en gång hon fick se de andra barnen igen, allt annat hade också gått fin fint! Imorgon ska hon vara där själv från 9 till 14, hon ska även sova där.. vi får se hur det går, men om hon inte somnar i rummet så lägger dom henne givetvis i vagnen. Jag tror att det blir vagmem. Dessutom är Stella van att alltid äta välling innan hon sover middag vilket hon inte kommer få göra på förskolan. Det är ju bra om dom lyckas få bort det momentet! :)
 
Ni kanske funderar över mina känslor, för Stella går det ju bra men hur går det för mamma å pappa då? Johan tycker inte alls att det är någon big deal, typiskt killar... :P Jag tyckter det känns konstigt att någon annan ska vara med Stella på dagarna nu, hon har ju alltid varit med mig, sen den dagen hon föddes... men såhär ser det ju ut för de flesta i dagens samhälle och h u v u d s a k e n är ju att Stella trivs! Så fort jag kom hem idag (efter att jag lämnat Stella) och satt mig med plugget gick det jättebra! Klart jag tänkte mycket på henne men det kändes ändå bra!
 
Just nu är det bara 8 barn på 3 fröknar.... Ska egentligen vara 16 barn men jag vet ärligt talat inte varför alla inte är där men det är otroligt lugnt och skönt på deras avdelning, barnen är snälla och lugna likaså fröknarna. De dansar, sjunger, leker, har fruktstund, är ute större delen av förmiddagen och äter lunch som kommer från förskolans egna kock! Så skulle man ha det ;)
 
JUST det! Det händer ju grejer redan med Stella, snacka om att ta efter! Hon säger flera ord, som  hejdå, titta, tack, tar upp telefonen, sätter den vid örat och säger heii! mm mm. Gissar att nästa ord blir MIN! Som alla barnen säger så fort Stella kommer i närheten :p Haha!
 
Oj långt inlägg! Nu ska jag pluggish! Hej!
 
På föskolan, testar bil och när vi kom var Stella så välkommen så :)

Dagistjej och vällingmys!
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar