torsdag 9 augusti 2012

Babblarn!

Jag är ensam hemma, eller är jag ju faktiskt inte, Stella snusar i sin säng i sitt rum och Johan är och tränar så jag sitter nu vid datorn med sodavatten och melon vid min sida. Jag tänkte jag skulle skriva en rad om hur vår höst och vårt liv ser ut framöver. Ni kanske undrar vad i allsindar jag ska göra när jag inte längre ska vara mammaledig....

Jo, läget är såhär att jag håller på att studera till hälsopedagog men fick ta ett uppehåll när lilla Stella kom. Jag ska därför läsa sista terminen nu i höst på HIG då jag även ska skriva mitt exsamensarbete..spännande!

Stella har inskolning på dagis 3e september, vi vet ännu inte vem som kommer få ta inskolningen, men Johan, (som för övrigt studerar till lärare och också har en termin kvar) skriver sitt examensarbete nu (alltså innan mig, då jag skriver senare i höst). Han har därför inga lektioner utan kan plugga väldigt fritt och därför kommer förmodligen han få ta en stor del av inskolningen. 

Känns verkligen konstigt att Stella ska börja på dagis... mest för att jag inte kommer träffa henne hela dagarna längre, uscha... gör ont i hjärtat, men så är livet! Hur som helst kommer Stella förmodligen inte behöva vara så överdrivet mycket på dagis, kanske halvtid! Jag tror hon kommer att gilla det och jag tror dessutom hon kommer att utvecklas otroligt mycket, bli lite självständigare kanske?! Just nu är hon galet mammig... Dessutom har jag bara hört positivt om dagiset Stella ska gå på, senast igår träffade jag en mamma i lekparken som berömde dagis väldigt mycket, känns tryggt för mammahjärtat! 

Sammanfattningsvis: Jag kommer förhoppningsvis om allt går som det ska vara utbildad hälsopedagog + diplomerad massör i januari och Johan kommer att vara färdig 1-7 lärare i december! Efter det får vi se var vinden tar oss, vi är flyttbara men för mig står Gävle på första plats. Trivs så fruktansvärt bra här! Men men vi får helt enkelt se! 

Babbel, babbel! Ha en trevlig kväll! Kram 

Lets get back to work! Bilden visar lite av det jag utbildar mig till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar