onsdag 22 augusti 2012

Sömntuta!

Stella vaknade med lite feber imorse, hon var väldigt gnällig och hängig så jag gav henne en alvedon och då piggnade hon till. Hon har sovit massooooor idag och jag trodde hon skulle bli svår att lägga ikväll, just av den anledningen. Men när jag kom hem från gymmet halv åtta sov hon som en stock och hade somnat på en gång! Skönt! Precis som vid de andra vaccinationerna har Stella varit trött, tror hon sov bort febern idag. 

Nu får man tydligen börja se upp med vad man säger här hemma, Stella har bara på väldigt kort tid börjat förstå väldigt mycket ord (meningar?)... Som alltid så pratar jag med Stella hela tiden när vi är själva, jag frågor om hon vill äta, om hon vill gå ut, om vi ska byta blöjan, om hon har kissat på sig, vad vi ska äta till middag etc, etc.... Idag när jag frågade; "Stella!! Ska vi gå ut och leka?" Då sprang hon till dörren och stod där tills ja.... hon fick komma ut! När jag vet att det är matdags frågar jag om hon vill ha namnam, då går hon direkt till sin matstol och gnyr tills jag lyfter upp henne. Samma sak om jag frågar om vi ska bada i badkaret, då öppnar hon toalettdörren och hänger sig över badkaret! Ja lite sådana småsaker händer det mycket av i hennes utveckling nu, hon är verkligen en liten kompis! SÅ roligt! 

Älskade lilla underbara unge, hur mycket kan man egentligen älska... det undrar jag varje dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar