fredag 4 maj 2012

Utsövd!

Jag glömde säga en sak igår. Vi började med en form av 5min metoden
igår. Jag tycker egentligen inte om den metoden då barnet får skrika i fem. Problemet för oss har nu ett tag vart att få henne att somna lugnt och utan att någon av oss står vid sängen och håller i handen eller smeker henne på ryggen. Hur som haver bestämde vi oss för att testa 5 min metoden. Jag visste att om Stella gallskrek skulle jag gå in på en gång, klarar inte det riktigt! Jag gick in la ner henne i sängen med hennes nalle och snutte sa god natt och gick ut. Satte mig i soffan och hörde henne gnälla lite i sängen efter 5 min gick jag in la ner henne och nalle. Sa god natt och gick ut. Efter 3 min sov hon. Så 8 min tog det sen sov hon till 03 i ett streck! Hon fick då välling och låg och hostade ur nappen ut munnen några gånger så jag fick gå in och sätta i den sen sov hon till tjugo i sju!!!!!!!! Jippie!

Så duktig lilltjejen! Nu hoppas vi det här håller i sig i några dagar iallafall!

1 kommentar:

  1. Men gud vad skönt. Ada skriker järnet bara vi lägger henne i själis, även om jag är kvar brevid och smeker henne på rumpan. Hon skriker en timme tills hon somnar, fast jag är brevid. Bara att somna med mig i våran säng som gäller, C får inte lägga alls längre. Och så vaknar hon hela tiden pust. Ni har verkligen varit duktiga med Stella!

    SvaraRadera