tisdag 10 april 2012

Ingen bra födelsdag!

Nej jag har nog aldrig haft en sån här tråkig födelsedag. Vaknade kl tolv inatt och mådde illa som aldrig förr, sprang upp och kräktes ur mig allt kändes det som, så fortsatte det hela natten. Finns inget kvar i mig, fy faaaasen vad dåligt jag mått! Var länge sen jag var såhär sjuk. Har iallafall inte kräkts sedan åtta imorse och jag mår mycket bättre nu. Det är det positiva med magsjuka att det går över snabbt. Har fått i mig lite cola och en piggelin :) Som tur är var Johan hemma idag annars vet jag inte hur jag skulle burit mig åt. 

Så dagen blev inte som planerat, skulle ha haft besök av lite vänner och bjudit på fruktbuffè och glass men istället ligger jag utslagen på soffan. 

Vad gör jag om Stella får detta? Kan så små barn få magsjuka? Har aldrig hört det?! Hoppas, hoppas inte det iallafall! Håller alla tummar och tår.

Stella har börjat klättra på saker. Det leder till lite mer fall än vanligt, hittade henne under gåstolen imorse.... Busunge!

Klättra ur bilstolen!

2 kommentarer:

  1. Oj ad mycket magsjuka det går nu, hoppas du mår bättre och att Stella klarar sig. Trist! :(

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott gumman och hoppas att Stella klarar sig.
    Tyvärr är det inte alls ovanligt att mamma och barn är sjuk samtidigt då man är så tätt uppi varann. Det kan ta 3-4 dagar innan man märker nåt.
    Knut missade sin första jul pga magsjuka, (han var då 8 mnd) och har efter det haft magsjuka ett par gånger till. 2 av 3 gånger har han smittat mig.
    Tvätta, tvätta, tvätta är mitt tips. Både händer, kläder, handdukar och sängkläder. Det är nästan bättre att de sover på ett badlakan så kan man kasta det i tvätten dagen efter (sååååå drygt att byta sängkläder tycker jag).

    Hoppas verkligen ni klarar er från mer kräks nu, det är värdelöst! :/
    Kram

    SvaraRadera