måndag 23 april 2012

Natta bebisen!

Jag kan inte minnas att vi haft speciellt stora problem med att natts Stella någon gång. Under en lång period nattade vi henne med nappflaskan i munnen tills hon nästan somnade. Det gick ju super, förutom att hon började med att vakna mellan 5-8 gånger per natt för att få nappflaskan i munnen, då slutade vi med det och gav henne istället mat när hon satt i vår famn och la sedan ner henne innan hon somnat. Sagt och gjort! Det blev mycket bättre! Har inte varit några jätteproblem efter det. Klart att vissa kvällar varit struligare än andra men inget nämnvärt. Tills för ca en vecka sen! Hon har varit hopplös att få att somna. Hon gråter inte utan står i sängen och studsar och vill komma upp. Ögonen går i kors men hon ska banne mig inte sova... En halvtimme har det ungefär tagit att få henne att slappna av.

Ikväll gick jag in med inställningen: ha tålamod! Min plan var att lägga henne i sängen efter vällingen och tålmodigt stå bredvid sängen och lägga ner henne så fort hon ställde sig upp. OCH det gjorde jag. Minst 15 gånger fick jag lägga ner henne och hon gav till slut upp och somnade. 15 min tog det! Så en klar förbättring! Nu ska vi köra på såhär tills lillan förstår att i sängen sover man!

För övrigt har lillhjärtat varit så nöjd idag med! Glad och åter glad! Kan det kanske bero på att tandsingar trängt upp?! :-)

Nu ska jag läsa lite i min nya bok! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar