måndag 30 april 2012

Uppdatering!

Hej på er! Vi anlände till Lågvind igår, jag och Stella åkte tåg för Johan var tvungen att stanna hemma och plugga så han kommer idag! Vi ska fira Valborg här med bastubad, grillning, eldning och lite gott att dricka!

Som ni vet har ju Stella varit väldigt sjuk och åkt på öroninflammation. Det har varit en riktigt jobbigt vecka på många vis. Har fått dåligt med sömn och varit orolig mest hela tiden. Tyckt så fruktansvärt synd om henne. Febern är borta sen två dagar men hon är fortfarande trött och har hängiga ögon. Stella som för ca 10 dagar sen gick 7,8 steg själv har nu till och med svårt att gå med gåvagnen, så svag har hon blivit. Hon har ätit väldigt dåligt också men har fått i henne välling och vatten! Hur som helst är hon samma glada lilla Stellis igen men nätterna är riktigt jobbiga. Hon får så ont när hon har legat ner i några timmar. Vi försöker ha henne högt med huvudet men det hjälper inte, hon skriker och drar sig i öronen. Inatt visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till, tur mamma var här och hjälpte mig! OCH jag kan säga ett sjukt bra tips till er där ute! Vitlök! Jag satt vitlök i ytterörat på henne och en mössa! hon blev tyst på 10 sek och somnade efter 3 min! Helt sjukt, vet inte vad jag hade gjort utan vitlök. Hon fick också Ipren och Alvedon vilket gjorde att hon sov rättså bra! Men herregud vad jobbigt det är att se sin lilla älskling ha så ont. Sen är det ju första gången Stella är riktigt sjuk också vilket säkert gör att det känns jobbigare. Man lär sig väl hantera sånna här situationer med tiden.

Hon är fortfarande väldigt hostig och snorig men feberfri. Penicillinet är förhoppningsvis på väg att värka helt. Är hur skönt som helst att vara hos mina föräldrar nu. Jag har sömnbrist till tusen efter dessa dagar så nu får jag chans att sova ikapp lite:-)

Kram till er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar