torsdag 5 april 2012

Stella 8 månader!

Grattis till stora tjejen idag! 

På den senaste månaden eller de senaste tre veckorna skulle jag nog vilja säga har Stella gått från att vara en bebis till att bli ett litet barn. Varför det då? Jo det har faktiskt inte att göra med att hon börjat ställa sig upp och gå runt bord mm, nä! Utan jag tycker att hon är med på ett annat vis i skallen nu. Hon har tex kommit på:
 - hur man får upp dörrar som står på glänt
- hon kan dricka själv ur nappflaska
- om jag tar något ifrån henne som han gärna vill ha och ställer det någon annanstans i rummet så kryper hon dit, och så håller hon på tills jag ställer det någonstans där hon inte når det. Då ger hon upp!
- hon pussas och gosar 
- hon vet när vi tycker att hon är lustig 
- hon vet var lampan är om vi frågar 

Ja övriga saker som hänt senaste månaden är väl ungefär det här:
- ställt sig upp utan stöd
- börjat gå längs bord och soffor och med gåvagnen  
- har blivit mammig 
- försöker lite smått att vinka 
- pratar massa tok, mest bababa, papapa och dadada
- inget riktigt ord ha vi fått höra ännu, undrar vad de första blir :) 

Förutom detta är Stella en glaad bebis som ler ofta och skrattar när vi busar med henne. Hon är orädd och oblyg. Stella är en bestämd dam och är det något hon inte vill så får man veta det snabbt. 

Som ni ser är det mest positiva saker jag skriver upp nu. När jag läste igenom det här log jag lite för mig själv och tänkte, "ingen dålig unge det här inte", bara glad och busig hela tiden...haha... skämt å sido! givetvis är Stella gnällig ibland, ibland så gnällig att jag får huvudvärk och blir riktigt irriterad. Ni som har barn ni vet vad jag menar :p! Men när jag skriver sådana här listor blir det liksom mest positiva saker! För även om småfolket kan gå en på nerverna ibland så är dom ju helt, helt underbara :)

Tack för mig! Hej svej! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar